Autojuhid reageerivad auto esiklaasi kahjustusele erinevalt. Mõned ostavad kohe uue klaasi, teised jälgivad tekkinud mõra ja kuidas see järk-järgult suureneb. Kolmandad aga lahendavad antud probleemi remondi abil ning käituvad vägagi õigesti. Kerge esiklaasi kahjustus allub hästi remondile.
Remondi peamised etapid
Esmalt tuleb tekkinud kahjustus üle vaadata. Kui Teie autol on „Triplex“ klaas, siis kergendab see oluliselt selle remonti. Esiklaasil olevat väiksemat mõra või täket on võimalik ka iseseisvalt ära parandada. Suurema või mitme mõra („ämblikuvõrk“) puhul on vajalik pöörduda spetsialistide poole.
Esimese asjana peab mõra mustusest puhtaks saama. Selle tarbeks võib kasutada tavalist pumpa, mis võiks olla
igal autojuhil. Samuti peab kahjustunud pinda korralikult läbi loputama ja kuivatama. Lisaks ei tee paha piiritusega puhastamine. Peale seda võime liikuda järgmise etapi juurde.
Esiklaasi remondiks vajalikud vahendid:
- Optiline liim;
- Parandussild (windshield repair bridge);
- Trell/Puur;
- Pump või kompressor tolmu ja mustuse puhastamiseks;
- UV- lamp;
- Scriber (Uurits)
- Pehme lapp
Mõrade eemaldamine
Teemantpuur tuleb asetada trelli ning valida maksimumpöörete arv. Mõne millimeetri kaugusel mõra asukohast peab puurima väikese ava. Seejärel puhastage ning kuivatage tehtud ava. Täitke olemasolevad mõrad polümeeriga. Kasutage UV-lampi, millega kiirendate tahkumist. Poleerige klaaspinda ideaalse ja sileda seisuni.
Täkke parandamine
Täkke parandamiseks peate parandussilla paigaldama otse klaasi kahjustatud alale. Peale seda võtke süstlasse veidi liimi, sisestage süstal parandussilda ning laske sisu täkkesse.
Peale liimi tahkumist puhastage veelkord probleemset piirkonda ning poleerige esiklaasi.
Edu!