Paljud autojuhid puutuvad kokku ootamatu autopoolse reetmisega. Ühel hetkel ei lähe auto enam käima ja eriti tihti juhtub seda talvisel perioodil. Kõige süüks on aga iganenud autoaku. Et seda ei juhtuks, on tingimata vaja seadet jälgida ja hooldada.
Peale aku soetamist ning aku garanteeritud tööajaga tutvumist, unustavad palju ära, et aastatega aku vananeb ning ei suuda enam toota vajalikku energiat. Kuid igas kasutusjuhendis on kirjas, et aku kestab vaid juhul, kui on töökorras ning hooldatud.
Et aku kestaks kaua
Esmalt peame aru saama, mis asi on akumulaator ehk aku. Neid pole mitte ainult eri võimsuses, mis on niigi selge, kuna sõiduauto aku ei sobi traktorile. Aga samuti jagunevad need hooldatavateks ning hooldevabadeks. Mida see tähendab? See tähendab, et ühtedel akudel on ülemisel osal kaaned, mida saab lahti keerata ning kontrollida elektrolüüdi taset ja vajadusel seda juurde lisada. Teistel aga taolist juurdepääsu reservuaaridele ei ole ja sellised akud on täiesti suletud.
Et aku kestaks nii kaua, kui ettenähtud, peab tegutsema järgnevalt:
- Vältida liigse niiskuse sattumist akule. Kõige parem oleks seda talveks soojustada spetsiaalse kattega.
- Püüda mitte üle koormata akut auto käivitamisel. Kui auto ei käivitu esimese korraga, seda eriti auto kasutamisel talvel, siis ei tasu lasta starteril ringi käia „pulsi kadumiseni“, st momendini, kui aku läheb täiesti tühjaks.
- Peale esimest käivitumise katset tuleb oodata kaks minutit, aku kogub võimsust ning auto läheb käima teise katsega. Lisaks võib proovida paar korda vilgutada kaugtulesid, et aku „tuleks teadvusele“.
- Jälgida klemmide seisukorda. Kui kapoti avamisel on näha, et akuklemmid on oksüdeerunud, siis peaks neid kiiremas korras puhastama. Sooda ja vee lahuse abil saab puhastada klemme ning akul paiknevaid vastumutreid. Seejärel need hoolikalt kuivatada ja hiljem korralikult mutreid pingutada. Samuti võib klemmid kokku määrida kaltsiumäärdega (solidool).
Isegi kui kõik soovitused on täidetud, tuleb meeles pidada, et akul on oma vastupidavuse laeng. Kui sõidu ajal töötavad autos kõik sidevahendid, küte ning muud elektrit tarbivad seadmed, siis aku lihtsalt ei lae end. Seetõttu oleks hea vähemalt 2 korda aastas laadida akut statsionaarsetes tingimustes, lihtsamalt öeldes spetsiaalse seadme abil. Selliseid seadmeid on väga palju, nii automaatseid kui mehaanilisi. Müügil on neid igas autopoes. Ostes sellise laadija, saate autoakut alati oma kodus laadida.