auto pukseerimine Tallinnas

auto pukseerimine Tallinnas

Mille kasuks otsustada, kas jätkata nn vana meetodi järgi – hoida autot teel talve naastrehvidega või eelistada „know how’d“, mis on tulnud meile Euroopast ehk lamellrehve?

Talverehvide tüübid

Esmalt peame mõistma, mis tüüpi talverehve üleüldse olemas on. Tänapäeval on auto varuosade turul esindatud hulgaliselt erinevaid talverehve. Lisaks naastrehvidele on olemas ka lamellrehvid (nn „kleebikad). Kui naastrehvidega on kõik enam-vähem selge, siis mis on lamellrehv, pole kaugeltki kõigi jaoks selge.

On olemas kahte tüüpi „kleebikaid“ – Kesk-Euroopa ning Põhjamaade omad. Kesk-Euroopa rehvid on spetsiaalselt mõeldud piirkondadele, kus on mõõdukas jahe talve kliima ning temperatuur ei kõigu kõige külmemal päeval alla -5 kraadi. Sellise rehvi struktuur erineb oma kõvaduse ning ühtlasemate protektorite poolest. Sellistel rehvidel on lisaks aga kiiruse piirang, mis pole küll nii kardinaalne, ent siiski on olemas. Taoliste rehvidega ei tohiks sõita kiiremini kui 210 km/h, ja seda jällegi õhutemperatuuril mitte alla -5 kraadi.

Põhjamaade lamellrehvid on aga väljatöötatud piirkondadele, kus temperatuur võib talvel langeda kuni -20 kraadini.

auto pukseerimine Tallinnas

auto pukseerimine Tallinnas

Struktuurilt on selle protektor rohkem esil ning esineb hulgaliselt põiklõikeid. Lisaks on selline rehv tunduvalt pehmem, kui „euroopa“ lamell. Venemaa teede puhul peaks tähelepanu pöörama just Põhjamaa lamellrehvidele.

Muidugi ei ole eriti aus, kui jätame kõrvale naastrehvi eelised „kleebikate“ ees. Naastudega talverehvid on mitmeid aastaid päästnud autojuhte sombuse ja külma ilma tingimustes. Tänu metallhammaste olemasolule, saab rehv suurepäraselt hakkama kiilasjää ning lumiste teelõikudega, mille all võib samuti peidus olla libe teekate.

Aga kui asja rohkem süveneda, siis peab ütlema, et naastrehv ei püsi alati teel tänu naastudele. Liikumisel mööda asfalti vajuvad naastud rehvi sisse. Selle korral toimub haakumine teekattega rehvi protektori arvelt. Lisaks muutub selline rehv külma käes palju kõvemaks kui „euroopa“ rehv.

Nüüd peame aru saama, millistes tingimustes autot talveperioodil enamasti kasutatakse. Kui linna džunglid, kus peate liikuma asuvad Venemaa kesk- või lõunaosas, kus temperatuur langeb harva alla -20 kraadi või auto peab „lumepudrus“ teistega sõidukitega liikuma, siis tuleks kasuks Põhjamaade jaoks mõeldud lamellrehvid.

Kuid kui auto peab veetma talve „jääkoorikul“ või tingimustes kus temperatuur suuresti muutub ehk võib ootamatult tekkida ka kiilasjää, siis sellise auto peaks saama varustatud naastrehvidega.