Peamine ülesanne, mida peab Airbag ehk turvapadi täitma, on reisijate ette liikumise aeglustamine liiklusõnnetuse korral (autoavarii), et takistada lööki vastu auto rooli või armatuurlauda.
Antud seadme ehituses on padi, andur ning täitesüsteem. Padi asetseb reeglina rooli sees, kuid võib asuda ka armatuurlauas, ustes, istmetes või turvavöös.
Airbag on valmistatud vastupidavast nailon kangast, mis liiklusavarii korral täitub spetsiaalse gaasiga. Seade hakkab tööle siis, kui auto kokkupõrke tugevus võrdub kokkupõrke tugevusega vastu betoonseina kiirusel 17 km/h.
Kas Airbag on turvaline?
Mõnedel autoomanikel tekib küsimus, kui turvaline siiski Airbag on. Turvapadi võib ju avaneda ka siis, kui sõidad
kogemata autoga tee auku või mõne muu takistuse otsa.
Lisaks, kui turvavöö pole kinnitatud, siis turvapadja avanemine võib viia koguni ajukahjustuseni ning pole välistatud ka surm. Loomulikult on kaasaegsed süsteemid varustatud spetsiaalse funktsiooniga, mis lülitab Airbagi välja, kui turvavööd pole kinnitatud.
Siiski turvapadjast saadava trauma riski on üpris kõrgel tasemel. Vältimaks ebameeldivaid tagajärgi, on antud seadme aktiveerumisel soovitatav kaasreisijatel ja autojuhil panna käed rinnale risti.
Reisijad, kes kannavad prille võivad löögi korral saada näo lõikevigastusi, kuna prilliklaasid võivad puruneda ja muutuda ohtlikeks kildudeks.
Ehk siis garanteerida täielikku ohutust reisijatele, kelle autos on turvapadi, ei saa, kuna Airbag võib olla traumade põhjustaja isegi juhul, kui tõsist avariid ei olnudki.
Seetõttu kinnitage iga kord enne sõidu alustamist turvavöö. Just see tagab teie ohutuse nii kokkupõrkel takistusega, kui ka turvapadja avanemisel.