Auto velgede all mõistetakse ratta keskmist osa. Tänu sellele elemendile saavad rattad olla kinnitatud rattarummile. Tänapäeval pole probleemiks välja valida ning osta endale ükskõik mis auto margile sobivad veljed, kuna valik on enam kui suur. Siiski mitte kõik veljed ole ühtemoodi head ning praktilised, mistõttu antud osa valimisel tuleks tähelepanu pöörata mõningatele eripäradele.
Plekkveljed (e terasveljed).
Plekkveljed olid esimesed, mis müüki ilmusid. Nende nimetus viitab otseselt ka valmistamise tehnoloogiale – metallplaat asetatakse pressi alla ning seejärel stantsitakse plekkvelge ennast (vene k. штамповка – stantsimine). Mingil määral meenutab see meile kõigile teadaolevat mündilöömist.
Eelised:
Sellistel osadel on omad eelised. Peamine on nende töökindlus, kuna valmistatakse neid vastupidavast terasest. Seetõttu isegi kergete ratta kahjustuste korral jääb velg terviklikuks ning ei purune. Kerge deformeerumise juhul saab aga velje kuju kergelt taastada autoremonditöökojas.
Veel üheks eeliseks on hind. See sai võimalikuks tänu lihtsale tootmistehnoloogiale. Just seetõttu paigaldatakse plekkvelgesid ka tehases just valminud autodele.
Puudused:
- Rasked;
- Suur korrosiooni oht;
- Välimuselt mittekülgetõmbavad;
Valuveljed.
Valuveljed on autoomanike seas palju populaarsemad. Neid valmistatakse kergest alumiiniumi sulamist. Samas
võidakse kasutada ka magneesiumisulamit.
Eelised:
Antud velgede vaidlustamatu eelis seisneb nende kerges massis. Lisaks on piisavalt suur kaubavalik – erisugused disainid. Samuti on valuveljed suurepäraselt balansseeritud.
Puudused:
- Kõrgendatud haprus;
- Kahjustuste remont praktiliselt võimatu;
- Kõrge hind.
Sepistatud veljed.
Võrreldes plekkvelgesid ja valuvelgesid tuleks välja tuua sepistatud velgede eeliseid.
Eelised:
- Suhteliselt kõrge vastupidavus;
- Tugevemad ja vastupidavamad kui vedrustus;
- Silmapaistev välimus.
Puudused:
- Liiga kõrge hind.