Paljud autoomanikud unistavad oma sõiduki mootori võimuse tõstmisest, ent väheseid neist teavad, millised on antud ülesande lahendamise meetodid. Proovime Teiega koos leida sellele probleemile lahendusi.
Odav võimalus – Chip Tuning
Kõige odavam ja tavalisem võimalus on Chip Tuning. 30 minutilise töö tulemusena saate lisada oma autole 10 hobujõudu ning tunda auto mootori tervet potentsiaali.
Chip-Tuning ehk Re-Flashing on juhtmooduli (pardaarvuti) tarkvara ümberseadistamine. Selleks muudetakse mikroskeemide kalibreeringuid, mille järgi funktsioneerib elektriline juhtplokk. Peale sellist protseduuri on võimalik mootorisse suunata rohkem bensiini ja õhku, mistõttu muutub auto kasutuses meeldivamaks, tõuseb pöördemoment ning väheneb kütusekulu.
Turbokompressori paigaldamine.
Kõige levinum mootori võimsuse tõstmiseks mõeldud meetod on turbokompressori paigaldus.
Antud seadeldis suurendab mootori võimsust mitte vähem kui 50%. Selle tulemusena hakkab kompressor silindritesse õhku sisse pumpama, tänu millele kiireneb kütuse põlemine, mille tulemisena paraneb ka kütuse-õhu segu kasuliku tegevuse koefitsient.
Silindrite treimine, sepistatud kolbide paigaldus
Antud variant on üsna kallis. Seda tööd saavad teostada oma ala spetsialistid, kuna ilma vastava varustuseta ja heade teadmiste osas sisepõlemismootori tööpõhimõtetest, hakkama ei saa.
„Null-vastupanu filter“
Filtri paigaldamisel on võimalik oluliselt vähendada sisselaske vastupanu, vähendades sellega filtreerimisvõimet. Samuti aga tõsta mootori võimsust. Filtri aluseks on mitmekihiline marli kangas, mis on immutatud spetsiaalsete kemikaalidega ning surutud alumiiniumplaatide vahele. „Null-vastupanu filter“ võimaldab kütust kokku hoida umbes 5% ulatuses. Samas tõstab auto mootori võimsust 5 hobujõu võrra.