evakuaator Tallinn

evakuaator Tallinn

Rehvirõhku kontrolli peaks teostama vähemalt 1 kord kuus ja seda igal aastaajal. Seda on vajalik teha nii teie turvalisuse tagamiseks kui ka autorehvide kasutusea pikendamiseks.

Kui rehvirõhk langeb, siis ilmselt on mingisugune probleem. Selleks võib olla ülemäärane rehvide kulumine, nipli rike, kummist rehviventiili kulumine või mõni muu põhjus. Rataste korrasolekul väljub õhk tasapisi rehvikummi molekulide vahelise vaheruumi kaudu, mistõttu langeb ka rõhk rehvis.

Kuu ajaga võib rõhk langeda umbes 0,2 baari võrra. Sõiduautode rehvirõhk peaks olema 2.0-2.5 baari, mis sõltub omakorda ka väljas olevast õhutemperatuurist.

Kahjuks mõned autojuhid ei pööra tähelepanu soovitatud parameetritele, vaid järgivad üldlevinud reeglit, et esiratastes peab rehvirõhk olema 2.2 ja tagumistes 2.0 baari.

Meeles tuleb pidada, et kui auto on täis laetud, siis rehvirõhk tagumistes ratastes võib tõusta kuni 2.4 atmosfääri.

evakuaator Tallinn

evakuaator Tallinn

Kui õhutemperatuur tõuseb või langeb 10 kraadi võrra, siis ka rõhk rehvides muutub 0,1 baari võrra. Õhk paisub soojenedes ning jahutamisel õhu ruumala väheneb, mistõttu talvisel ajal lisage soovitatud rehvirõhu väärtusele veel 0,2 baari.

Kui rõhk langeb pidevalt, siis on suur tõenäosus, et rehv on vigastatud. Antud probleemi oht seisneb selles, et aeglase rõhu langemise tulemisena hakkab rattarehv purunema. Kui aga rõhunäitaja on alla 1.9 baari, võivad tekkida järgmised probleemid:

  • Rehvid kuluvad ning muutuvad tasapinnaliseks;
  • Muutub ratta kaldenurk;
  • Rehvid kuumenevad üle ja võivad plahvatada;
  • Rehvi ääred võivad ratta küljest ära tulla;
  • Võimalik on suurem kütusekulu;
  • Rehvi külgede paindumine.

Selliste ebameeldivuste ennetamiseks jälgige korrektset rehvirõhku ning järgima tootja soovitusi.