Töökorras ning hästi funktsioneerib auto küttesüsteem peaks ilma suurema vaevata soojendama salongi õhku komfortse temperatuurini. Küttesüsteemi rikete puhul muutub sõiduki kasutamine keerukamaks.
Peamisteks rikke tunnusteks on õhu soojendamisele kuluv aeg, juba sooja mootori puhul külma õhu olemasolu, ebaühtlane õhuvoogude jagunemine, mis tekib õhukanalite vahel, küljeklaaside udunemine.
Küttesüsteemi rikke põhjused
Kui mootor on soojenenud vajaliku temperatuuri, ent ventilaator pumpab jätkuvalt sisse külma õhku, seisneb võib-olla põhjus soojusvaheti välimises mustumises. See võib olla esile kutsutud putukate, tolmu, mustuse ja puulehtede sattumisest, mistõttu on õhu läbivool läbi selle raskendatud. Antud juhul on lahendus lihtne – pesta radiaatorit mustusest.
Teiste küttesüsteemi rikke tunnuste hulka võib kuuluda nõrk kuuma õhu vool autosalongi. See võib olla tingitud
sissevõtu ventilaatori kulumisest või siis õhukanalite ummistusest. Sellisel juhul peab ventilaatori üle vaatama ning seda remontima. Tavaliselt seisneb remont laagrite vahetuses. Samuti kasutatakse õhukanalite puhastamiseks spetsiaalseid keemilisi vahendeid.
Soovitatav on üle kontrollida ka auto ventilatsiooni mustuse esinemise osas.
Küttesüsteemi profülaktika
Ennetamaks küttesüsteemi probleeme peab regulaarselt teostama profülaktilisi toiminguid, täpsemalt:
- Kord aastas vahetama jahutusvedelikku;
- Pidevalt jälgima ventilaatori ning õhufiltri töövõimet;
- Teostama kütteradiaatori ja õhukanalite puhastamist, kasutades selleks spetsiaalseid keemilisi vahendeid.
Regulaarse kontrolli ning profülaktika tulemusena peab küttesüsteem mitmeid aastaid vastu.