Paljud kogenud autojuhid teavad, et heitgaasi värvus võib viidata sõiduki võimalikele probleemidele. Kui auto summuti torust tulev suits on muudab värvi valgest mustani, võib väita, et probleem autoga kindlasti on olemas. Sealjuures on oluline õigeaegselt tuvastada probleem ja see võimalikult kiiresti kõrvaldada.
Vaatleme täpsemalt heitgaaside värvust ning normaalset auto töötamist.
Must suits/toss
Mustade gaaside tekkepõhjuseks on üleküllastunud kütuse juurdevool. See ilmneb juhul, kui on rikkis mõni andur või kui on rikkis kütuse etteandepumba juhtplokk. Antud situatsioonis on tarvis välja vahetada andurid või siis terve juhtplokk, mis nõuab suuremat rahalist väljaminekut.
Sinine ja valge suits
Sinist või valget värvi suitsu tekke põhjuseks on vesi, mis on sattunud kütuse hulka, kuid samuti võib see olla õlisegu, mis on sattunud põletuskambrisse.
Heitgaasid karburaatormootori puhul
Kui teie sõiduk on varustatud karburaatormootoriga, siis heitgaaside värvuse tähendused on järgmised:
-Valge:
Valge heitgaasi väljalase viitab vee sisaldumisele kütuses. Antud probleem võib olla esile kutsutud mitmete faktorite
poolt, milleks on: kondensaat, liiga kõrge õhu niiskuse tase tanklas, aga ka rikked auto jahutussüsteemi töös.
-Hall või sinine:
Kui heitgaasid omavad sinist või halli tooni, siis tähendab see, et põletuskambrisse on sattunud mingil hulgal mootoriõli. See võib juhtuda nii kolbide kulumisest, kui ka kütusesüsteemi silindrite kulumisest. Samuti võib probleem olla tingitud rõngaskolvi kulumisest.
-Must:
Musta värvusega heitgaasid võivad tekkida seetõttu, kui kütus ei põle piisavalt hästi ning mille tulemusena tekib paks tahma kogus. Probleem seisneb selles, et karburaatorisse läheb liiga palju rikastunud kütusesegu. Lisaks on palju teisi põhjusi, millest on teadlikud kogenud autojuhid.
Suhtuge oma autosse tähelepanelikult, sest see võib ise teile anda häiresignaale oma seisundist, mille seas ongi näiteks heitgaaside värvus.