Need, kel meeldib sõita suurtel kiirustel peaksid teadma, et rikked võivad tekkida täiesti ootamatult ka tee peal. Üheks ohtlikumaks on pidurisüsteemi rike. Piduriteta auto on tõsine probleem nii autojuhile kui ka teistele liikluses osalejatele ning selle tõsidust kinnitavad ka autoabi spetsialistid. Pidurdamine mootoriga  on just see, mis võib olla  päästerõngaks taolistes situatsioonides ning välistab evakuaatori vajalikkuse.

Ehk, kui juhtub nii, et auto teid ei kuula, siis ärge paanitsege! Peamine on säilitada rahu. Seejärel püüdke meenutada, mida tähendab mootoriga pidurdamine ehk kuidas juhtida autot, kui sellele pole pidurisüsteemi. Kui te ei mäleta, lugege edasi …

Pidurita pidurdamine

Kui pidur ei reageeri teie tegevusele on vajalik lasta lahti gaasipedaal, seejärel siduri pedaal alla ja neutraalne käik sisse. Seejärel on tarvis sisse lülitada ohutuled ning roolida teeperve suunas kuni auto peatub. Peale edukat peatumist saab probleemi väljaselgitamiseks üle vaadata pidurisüsteemi.

On ka teine variant, kui on vaja võimalikult kiiresti pidurdada. Selleks laseme gaasipedaali lahti ning järjestikku vahetame käige suuremalt madalamale, et jõuda esimese käiguni. Esimesel käigul jääb auto piisavalt kiiresti seisma.

Automaatkäigukast

Kui teil on automaatkäigukast, siis tegutsete järgmiselt:

-pange tööle overdrive – toimub lülitumine kolmandal käigul;

-vähendades kiirust kuni 90 km/h, toimub lülitumine 3-le käigule;

-saavutades kiiruse kuni 50 km/h, asetage käigukang asendisse „L“, mille järgselt jääb auto seisma.

Jälgige, et tegevused oleksid järjestikused, et auto kiirus järk-järgult väheneks, sest vastasel juhul võib mootor saada tõsiselt kahjustada.

Samuti EI TOHIKS kunagi unustada käsipidurit. See võib väga hästi aeglustada auto liikumist.

Ärge pidurdage põhjuseta, pidurdage asja pärast!